آتليه عكاسي آتليه عكاسي .

آتليه عكاسي

درباره عكاسي فشن و مدلينگ

537352_455046984601671_497155943_n

عكاسي فشن و مدلينگ برخي از رايجترين عكسهايي هستند كه در جامعه امروز به چشم ميخورند.

جامعه امروز به چشم ميخورند. اما گرفتن اين عكسها به عنوان عكس فشن و مدلينگ به طرز شگفت انگيزي سخت است. خصوصا با رقابتي كه در ميان عكاسهاست – البته با صرف نظر از هزينه تجهيزات و عوامل.

Tim Engle تقريبا ۲۸ سال است كه عكاسي ميكند. درحاليكه از بيماري خوانش پريشي ( dyslexia ) رنج ميبرد عكاسي به او مجال داده تا خلاقيتش را بروز دهد و به او امكان ارتباط با جامعه را داده است. در ادامه مصاحبه اي كه با او درباره كارش شده است را ميخوانيد.
نكاتي براي شروع عكاسي فشن و مدلينگ

تجهيزات لازم براي عكاسي فشن و مدلينگ
اولين چيزي كه تيم برآن تاكيد ميكند اين است كه تجهيزات آنقدري كه به نظر ميرسد مهم نيست. اگر سوژه درست باشد، ديگر زياد اهميت ندارد كه با نيكون عكس ميگيريد يا كنون يا iPhone ، وقتي از او پرسيده ميشود كه تجهيزاتي بايد خريد توصيه او اين است كه آنچه دوستانتان دارند بگيريد. به اين ترتيب ميوانيد لنزها و وسايلتان را به يكديگر قرض دهيد. همچنين توصيه ميكند كه بر لنز و دوربينتان تسلط پيدا كنيد. هرچه بيشتر براي كار با اين لنزها وقت بگذاريد عكسهايتان هم بهتر ميشود.

برخي از تجهيزات داخل كيفش شامل Nikon D4 و لنز ۷۰-۲۴ و انواع لنزهاي فيكس و فلش SB نيكون و سيستم نورسنج. به هرحال او هميشه خلاق بوده است مخصوصا در اوايل كارش و به تجهيزات پيشرفته هم دسترسي نداشته است.

چگونه در عكاسي فشن و مدلينگ موفق باشيم؟
جداي از تجهيزات او چند نكته ارزشمند درباره چگونگي موفقيت در عكاسي فشن و مدلينگ در اختيارمان ميگذارد. در اينجا چندتايي از آنها را ذكر ميكنم:

سعي كنيد خوب و مفيد باشيد. هرچه روابطتان بيشتر باشد به احتمال بيشتري كار به وفق مرادتان خواهد بود.
برقراري تعادل بين تجارت و هنر را به خاطر داشته باشيد. اگر ميخواهيد عكاسي كارتان باشد گاهي اوقات شايد مجبور شويد هنر را فداي پول كنيد.
الهاماتتان را دريابيد. او اغلب اوقات پوشه اي از تصاوير مجلاتي كه دوست داشته است درست ميكرده و نورپردازي و تركيب بندي آنها را كالبد شكافي ميكرده به طوريكه ميتوانسته همان المانها را در عكسهايش بازسازي كند.

ازهمان ابتدا عكسهايتان را تاحد ممكن به شكل و فرم كاملش نزديك كنيد. از اين عبارت چرك پرهيز كنيد بعدا در فتوشاپ درستش ميكنم

قبل از اينكه استخدام شويد تواناييهايتان را نشان دهيد. در همان سطحي كه دوست داريد كار كنيد تمرين داشته باشيد. مشتريها معمولا قبل از اينكه براي كار سراغ شما بيايند تحت تاثير كارهاي قبلي شما قرار ميگيرند. بايد بهترينهايتان را نشانشان دهيد.
شغل روزمره تان را براي پيگيري عكاسي كنار نگذاريد. درگير حوزه اي شويد كه به آن علاقه داريد. صنعت عكاسي ميتواند خيلي بيرحم باشد و هيچ چيز به اندازه از دست دادن شغل بد نيست.
مدلهايتان را راهنمايي كنيد. از مدلها توقع نداشته باشيد چون مدل هستتند بدانند شما چه ميخواهيد. از اينكه در راهنماييهايتان صريح باشيد نترسيد.

نكاتي براي شروع عكاسي فشن و مدلينگ
يك نفر بود كه چند هفته پيش با او كار ميكردم، درحاليكه نزديك من ايستاده بود از من پرسيد : چرا هميشه عكسهاي تو بهتر از من ميشود؟ در جوابش گفتم: به خاطر اينكه من احتمالا پنجاه بار بيشتر از تو اين كار را كرده ام. به نظر من تكرار كليد بهتر و بهتر شدن است. هيچ چيز جايگزين تجربه و خطا نميشود، اينطور ميشود فهميد كه دفعه بعد چه كاري را نبايد بكنيد.


برچسب: ، آتليه عكاسي مدلينگ، آموزش عكاسي مدلينگ، تاريخچه عكاسي مدلينگ، عكاسي فشن، عكاسي مدلينگ در فضاي باز،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ساعت: ۰۸:۱۵:۵۰ توسط:faezeh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :